سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 18 شعبان 1440 - 2019 آوريل 23
   
    2578رکورد در مدت زمان 1.079ثانیه
    عبارت مورد جستجو :
    شیخ; اشکالات متعددی به دلالت روایت سوم زراره وارد کردند و دلالت آن را بر استصحاب ناتمام دانستند. در جلسه گذشته جواب مرحوم آقای خمینی از اشکال شیخ; تبیین گردید اما استاد معظم این جواب را ناتمام دانسته، به آن اشکال کردند. حضرت استاد در ادامه جلسه دو اشکال دیگری را در رابطه با دلالت این روایت بیان نمودند و با توجه به آن دو اشکال، دلالت روایت بر استصحاب را ناتمام دانستند. مرحوم آخوند و مرحوم آقا ضیاء الدین عراقی اشکالات دیگری را بر دلالت این روایت بیان می دارند. لکن از نظر حضرت استاد اشکالات ایشان وارد نیست. در این جلسه اشکالات این دو اصولی و پاسخ استاد معظم تبیین خواهد شد.
    در جلسه گذشته صحیحه سوم زراره در استدلال به اصل استصحاب بیان شد. از روات واقع در سند این روایت، ابراهیم بن هاشم بود که توثیق صریحی نداشت اما حضرت استاد با بیان ادله ای وثاقت ایشان را اثبات کردند. شیخ(ره) اشکالات متعددی به دلالت این روایت بیان کرده، دلالت آن بر استصحاب را ناتمام دانستند. در این جلسه جواب مرحوم آقای خمینی از اشکال شیخ(ره) تبیین می گردد. استاد معظم این جواب را ناتمام دانسته، به آن اشکال می کنند. حضرت استاد در ادامه جلسه دو اشکال دیگر را در رابطه با دلالت این روایت بیان می نمایند و با توجه به آن دو اشکال، دلالت روایت بر استصحاب را صحیح نمی دانند.
    در جلسات سابق دلالت صحیحه دوم زراره بر استصحاب بررسی شد. در این جلسه استاد معظم روایت دیگر زراره را در این مسئله بیان خواهند کرد. از روات واقع در سند این روایت، ابراهیم بن هاشم است که توثیق صریحی ندارد اما حضرت استاد با بیان ادله ای وثاقت ایشان را اثبات می کنند. شیخ; اشکالات متعددی به دلالت این روایت بیان کرده، دلالت آن بر استصحاب را ناتمام می داند. در این جلسه این اشکالات شیخ; تبیین می گردد.
    آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین «قاضی عسکر»، و آقای رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت، بر ضرورت ترویج معارف و بیانات معصومین علیهم السلام، به خصوص ادعیه حضرات معصومین علیهم السلام تاکید کردند و فرمودند:کلمات و ادعیه حضرات معصومین (علیهم السلام) قابلیت ایجاد تفاهم بین ادیان مختلف را دارد.
    در ابتدای جلسۀ گذشته استاد معظم توضیحاتی پیرامون تعبیر «فلیس ینبغی لک» و ضبط صحیح آن ارائه دادند. در رابطه با تعبیر «فشککت» دو احتمال وجود داشت 1- این تعبیر مربوط به استصحاب قبل از صلاه است 2- این تعبیر مربوط به استصحاب بعد از صلاه است. حضرت استاد وجوهی را در تأیید احتمال اول بیان کردند؛ اما در ادامه، این احتمال را از دو جهت خلاف ظاهر دانستند. در این جلسه نیز اشکالات دیگری در رابطه با احتمال اول بیان خواهد شد. با توجه به مجموع مباحث استاد معظم احتمال دوم را ترجیح خواهند داد.
    بدرالدین گفت: درخواست این دو نفر را نگاه کنید و بر اسلام و اهل اسلام گریه کنید؛ آن یکى، مُسلِم است، از من خواننده و نوازنده مى‏خواهد و این یکى، کافر است، از من اسباب فتح و ظفر مى‏خواهد!
    این آژان‏هاى شهربانى‏ها، چه آتشى روشن کردند. اینکه در کوچه ها، چادر از سر زن ها برداشتند و روسری ها پاره کردند، به جاى خود؛ در خانه‏ها، از صندوق‏ها و در حمّام‏ها، از بقچه‏ها نیز چادر بیرون آورده، بردند.
    گفتم: شما چه گفتید؟ مدرّس گفت: من به آن واسطه گفتم: من با یک شرط قبول می کنم و آن این است که، این پول را من صرف مخالفت با خود او کنم! اگر با این شرط می پذیرد، من این را قبول می کنم، و الّا نه!
    شخصی درباره نمازی که برای استغاثه به حضرت زهرا «سلام الله علیها» در مفاتیح الجنان نقل شده پرسید و گفت از آداب آن این است که پس از نماز، در سجده صد مرتبه «یا مَوْلاتى یا فاطِمَةُ أَغیثینى» گفته شود. آیا چنین ذکری در سجده صحیح است با این که سجده مخصوص خداوند است؟!
    • تعداد رکوردها : 2578